Pages

Wednesday, June 1, 2011

FIRST CONTEST BY QURATULMAZANI & ATIQHAZAIDI,DAN SEBENARNYA...


Bermula pada hari pertama aku melangkah ke alam pengajian tinggi.....
Bermula ketika aku dan kwn2 br aku menjalani minggu orentasi (MSK)...
pada hari pertama mata ku sudah menatap sekujur badan yang tinggi lampai... putih.. dan ketampananye tidak boleh disangkal lagi...hari berganti hari dan aku selalu terserempak die die cafe asrama.. di hadapan kelas... die koop.. huuuhhh mase tu jantung ku bagai ingin melompat keluar.... saba2 wahai jantung.... 


Situasi 1.
Satu hari membe aku ajak join PRS.... aku yg dari sekolah mmg la seorg PRS pun join la....mula2 agak bosan la pada perjumpaan pertama PRS tu.. tp...korang tau ape...aku yg dah nak blah dari perjumpaan tu terkejut bile terlihat sekujur tubuh yg sentiasa bemain dilayar mata....tiba2 diperkenalkn sebagai pengerusi PRS...bermula pada saat itu aku bersemangat untk terus aktif dalam PRS... hampir semua aktiviti aku ikut...
dan ketika kami diebahagikan kepada kumpulan2 aku dilantik sebagai ketua kumpulan.. dan tiba2 die datg kat kumpulan aku dan..

die : hmmm bg  tau nama awk, nama ahli kumpln.. dan nama kumpulan...
aku : haaa.. nama amira die syue, faz, ain, iela, wawa, kecik, coee, wiyah dan nama kumpulan kami KUDA..
die : hmm KUDA.. bagus... 

dan itu la kali pertama aku bercakap dengan die.... wah.. taime tu rase nak pengsan pwon ada..

Situasi 2 
Pada satu ari PRS nak buat keje amal dan ahli jawatan tertinggi akan pilih sape dieorg nak bwk je... aku ngan dak2 group aku berdoa kitaorg terpilih... dan perasaan aku hampa gile sebb aku tak terpilih.. yg terpilihg 2 dak group aku iela ngan syue je.. mlm tu ada taklimat tok sape yg terpilih.. aku kat bilik dah sedey gile sbb tak terpilih..tiba2 syue ngan iela dtg bilk aku ckp td tak ramai yg g taklimat so dieorg decided sape2 ada membe yg nak g msg terus kat kak Haninah selaku SU PRS....dan korang tau aku pwondapat la follow.... aku xcited gile.... disana buat pertama kalinya aku dan mmbe 2 nie.. berborak ngan lebih rapat ngan si die... huuuu seronoknye... dan bermula saat itu aku mmbe2 aku iela ngan syue selalu la jumpe si die ngan mmbe die sorg nie....

Situasi 3
Aku, Syue ngan Iela bersama2 si die ngan mmbe die lepak2 la kat cafe.. dari pagi sampai ke petang... mase tgh borak2 tetiba kuar la isu ygaku ckp tak penah ada org panggil aku adik.. dan si die pwon ckp la...

die : nak abg panggil mirra adik ker??
aku : mane ada... heee korang nie tak baik tol la....

dan dieorg pwon gelak2 la... aku pwon dah malu buat bertekak ngan mmbe aku sorg nie... time tu la pulak si die dok panggil2 aku... korang tau aku nie jenis kalo tgh ckp ngan org lain ada org panggil aku automatik nye aku akan  menyahut YE SAYANG....dan pekara itu belaku pada saat die panggil aku ... dantime tu semua org mcm tekejut dan terdiam sekejap... aku yg dah malu gile sbb panggil die syang.... terus mencangkung sorok muke belakang Syue.... dan korang tau die panggil aku lg sekali mcm nie

die : sayang mira.....

aku time tu dah nak pengsan dah.. huuu tolong la..... kal;o cite katun aku rase kat atas kepala aku time tu dah penuh love2.. ehhehhehe 
*gatal la pulak MIRRA nie..

Itu la sedikit sebayak cite aku die dan kamu... eh salah la.. cite aku suke kat die... tp korang tau sekarang hubungan aku ngan die aper.... tak lebih dari seorg abg ngan adik je... dan hunbungan itu terus kekal... huuuuu

sory sbb gamba tak boleh disiarkan.... hehhehe sory ..
die la Abg Nazmie..atau aku ngan mmbe2 aku panggil die Tan Sri selesai sudah kisah aku dan Die....


kat cinie aku tag 3 org :


buat sesiapa yg ada minat nak join contest sila klik sini dan baca syarat okey


2 comments:

  1. ye syg? hehehe..huuu..cayalah

    ReplyDelete
  2. hahaha . aku igt macam mane kau nyorok bawah kusi lepas tercakap "ye sayang "
    keh3

    ReplyDelete